Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later
Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later             Buy Now Pay Later               Buy Now Pay Later

Що таке QR-код і навіщо це треба бізнесу

Бізнес
7 хв читання
Що таке QR-код і навіщо це треба бізнесу

Здійснення онлайн-покупок, завантаження застосунків, перегляд меню чи замовлення квитків мають бути зручними, тому бізнес дедалі частіше використовує QR-коди. Ці впізнавані піксельні квадрати сьогодні можна побачити на візитівках, упаковках, бейджах або сторінках у соцмережах — вони миттєво ведуть користувача до потрібної інформації чи дії. Що таке QR-код і для чого він потрібен — важлива для сучасного бізнесу тема, адже в умовах високої конкуренції взаємодія з клієнтом має поєднувати доступність і зручність.

Смартфонами користується переважна більшість дорослих. Тому QR-код для бізнесу — це можливість запропонувати клієнтам швидке виконання розрахункових операцій, актуальну інформацію про товари, послуги та меню. Ефективний інструмент підвищує якість сервісу та привабливість бренду.

Типи QR-кодів і коли який застосовувати

Для створення QR-кодів використовують комбінації цифр і літер, закодовані у вигляді піксельного квадрата. Їх зчитують за допомогою сканерів або смартфонів із встановленим відповідним застосунком чи вбудованою камерою.

У бізнесі застосовують статичні (static QR) та динамічні (dynamic QR) різновиди. Вони відрізняються особливостями впровадження та використання. Статичний QR-код призначений для презентації даних, що не потребують редагування. Після створення його не можна змінити. Також, використовуючи такий QR-код, неможливо відстежувати статистику сканувань. Приклади застосування:

  • інструкції до пристроїв;
  • посилання на сторінки в соціальних мережах;
  • навчальні та методичні матеріали.

Динамічний QR-код створюють за допомогою коротких посилань (URL). Вони містять інформацію, яку можна редагувати. Серед переваг динамічних QR-кодів — можливість відстеження статистики переходів, що необхідно для аналітики. Приклади застосування:

  • проспекти агенцій нерухомості, в які додають нові об’єкти;
  • домашні завдання у закладах освіти;
  • акційні пропозиції магазину, кафе, ресторану тощо.

Якщо клієнтам необхідно надати багато інформації, наприклад, про кожен товар, страву, об’єкт нерухомості з асортименту, використовують масові QR-коди. Технологія дає змогу автоматизувати створення даних для великої кількості об’єктів. Для формування масиву динамічних і статичних QR-кодів використовують перевірені сервіси. У програму вивантажують базу даних посилань з Excel (Google Sheets). Для перевірки якості отриманих кодів використовують програми-сканери та оцінюють візуальну презентацію.

Оплата частинами для Вашого бізнесу

Безпека і приватність

Під час впровадження QR-кодів в роботу бізнесу слід відмовитися від подання в них будь-якої конфіденційної інформації. Також не рекомендують зашифровувати об’єкти зі складним дизайном та інвертовані кольори. Можуть виникнути труднощі зі зчитуванням таких даних.

Щоб код працював коректно і не створював ризиків для користувачів, варто перевірити:

  • використання перевірених генераторів QR-кодів;
  • швидке зчитування кодів різними пристроями;
  • наявність захищеного посилання (https, а не http);
  • впровадження UTM-міток для динамічних кодів, щоб відстежувати переходи та ефективність.

Для довіри з боку клієнта бізнес має обмежити обсяг інформації, яку запитує.

Порівняння сервісів генерації QR-кодів

Пропонуємо ознайомитися з оглядом програм і застосунків для бізнесу.

СервісТип кодівРедагування після друкуАналітикаЛімітиЦінаКому підійде
ME-QRСтатичні та динамічні, зокрема SVG, PNG, PDF.Доступне після реєстрації.Інтеграція з Google Analytics, відстеження сканувань, географічні дані, типи пристроїв.У безплатній версії.До $8,5 щомісяця, точна ціна залежить від пакету послуг.Кафе, ресторанам, магазинам, організаторам заходів, викладачам.
QRCode MonkeyДинамічні та статичні QR-коди для посилань, PDF-документів, відео, візитівок vCard, лендінгів.Доступне після реєстрації.Широкий інструментарій доступний у вкладенні з аналітикою на офіційному сайті після реєстрації.У межах пробного періоду.Залежить від періодичності оплати. Найдешевший тариф — щорічний за ціною 715 грн на місяць.Всім галузям малого бізнесу, зокрема пов’язаного зі сферою послуг.
GenQRCodeСтатичні, динамічні, масові QR-коди в розмаїтті форматів, зокрема SVG, PNG, PDF.Доступне після реєстрації.Кількість сканувань, місцеперебування, мітки часу, пристрої.До 10 динамічних QR-кодів у межах безплатного періоду.Гнучкі тарифи від 5 євро.Закладам харчування, інтернет-магазинам, сфері послуг.
ViralQRСтатичні та динамічні, зокрема URL, Wi-Fi, тексти, візитні картки тощо.Доступне після реєстрації.Кількість сканувань, час, геолокація, пристрої. Аналітика доступна в межах платного тарифу.Лише платне використання (можна вибрати найдоступніший 7-денний тариф).$19,99 на рік.Всі сфери малого та середнього бізнесу.
HoverCodeДинамічні QR-коди.Після створення акаунту, передбачене додавання лого та фірмових кольорів.Детальна статистика в особистому кабінеті користувача.До трьох динамічних QR-кодів безплатно.Від 12 до 99 доларів, залежно від тарифного плану.Онлайн-магазинам, організаторам масових заходів, обліку товарів.
ScanovaДинамічні QR-коди з широкими можливостями для кастомізації.Після створення акаунту користувача за умови платного тарифу.Детальна статистика в акаунті користувача.Доступний пробний період 14 днів, після чого доведеться використовувати платний пакет.Від 5 до 100 доларів США на місяць.Передусім сфері маркетингу.
QR Code DeveloperДинамічні та статичні QR-коди.Доступне після реєстрації та платного використання послуг.Типи пристроїв, географія, час сканування.Основні функції доступні лише в платному пакеті.За індивідуальним запитом користувача.Кафе, ресторанам, магазинам, організації публічних заходів, презентацій тощо.
VisualeadДинамічні та статичні QR-коди в стильному дизайнерському оформленні.Доступне після реєстрації та платного використання послуг.Відстеження кількості сканувань.Лише платне використання.Від 100 до 2700 доларів США за рік.Будь-якому середньому та малому бізнесу, де важливий візуал у розрізі надання послуг та презентації бренду.
UnitagДинамічні QR-коди. Широкі можливості для редагування.Геолокація, типи пристроїв, мова, особливості кампанії та продукту.Всі корисні функції доступні лише в межах платного тарифу.Від $29 щомісяця.Здебільшого сфері маркетингу.
QRStuffДинамічні та статичні QR-коди.Доступне в безплатній версії, однак зміна дизайну можлива лише в межах платного тарифу.Час сканування, географія, типи пристроїв.Лише базові функції в платному тарифі.Від $100 щомісяця.Організації масових заходів, кафе, ресторанам, магазинам, приватному використанню, у рамках навчальних курсів.

Ідеї, де розміщувати QR-коди

Про товари та послуги, з якими можна ознайомитися онлайн, слід розповідати інформативно та переконливо. Згенеровані QR-коди найкращим чином підійдуть для цього.

Офлайн-носії

Друковані матеріали можуть містити контрастні QR-коди, розміри яких дають змогу швидко та безпомилково зчитувати згенеровані дані. Інформацію можна подати на різноманітних паперових носіях, зокрема:

  • візитівках;
  • цінниках;
  • паперовому пакуванні;
  • наліпках з графіком роботи закладу;
  • меню;
  • квитках;
  • флаєрах тощо.

Сам QR-код має бути темним. Його розміщують на світлому тлі. Оптимальний розмір для фізичних носіїв — 2 × 2 см.

Онлайн-точки контакту

У цифровому вигляді QR-коди можна зустріти під час перегляду банерів, сторінок соціальних мереж, лендингів, презентацій у форматі PDF.

Покрокове зчитування з онлайн-точки доступу:

  1. Знайти QR-код.
  2. Скористатися сканером, завантаженим на пристрій.
  3. Зчитати код.
  4. Отримати посилання для переходу на сайт.
  5. Скопіювати та вставити в поле пошуку.
  6. Перейти за посиланням.

У багатьох застосунках, наприклад онлайн-банкінгу, вже доступний вбудований сканер.

Креативні формати

Згенеровані QR-коди здатні зробити бренд впізнаванішим. Ними можна доповнювати яскраві постери CTA. Також QR-коди використовують разом з NFC. Таку інтеграцію доцільно пропонувати, наприклад, для зручного та швидкого здійснення онлайн-бронювання.

Створивши QR-код, важливо перевірити його читабельність. Як це зробити:

  • використовувати камеру смартфона з відповідною вбудованою функцією;
  • спробувати зчитати QR-код за допомогою завантаженого або онлайн-сканера;
  • перевірити посилання, яке має вести на правильну сторінку.

Для правдивості перевірки варто скористатися кількома мобільними пристроями. Також слід спробувати зчитування, змінюючи інтенсивність освітлення. Додатково варто переконатися, що QR-код вдається сканувати з різних відстаней. Якщо інформація безперешкодно зчитується, її можна впроваджувати на широкий загал, зокрема в друкованому вигляді.

Покроково: як створити перший QR-код і запустити тест за 1 день

Коротка інструкція допоможе самостійно впоратися із завданням. Як створити QR-код для організації:

  1. Ціль. Передусім слід визначити, для чого саме потрібен QR-код. Це може бути меню ресторану, можливість ознайомлення з відгуками про магазин або бренд, доступ до індивідуальної знижки.
  2. Вибір сервісу. Щоб визначити оптимальний варіант, слід ознайомитися, до яких QR-кодів надає доступ програма — динамічних чи статичних. Також варто дізнатися про можливість використання бренд-рамки, доступу до аналітики, експорту в JPG, PDF та інші формати.
  3. Генерація. Це безпосереднє створення коду в QR-генераторі за допомогою інструментарію вибраного сервісу.
  4. Контроль якості. На цьому етапі перевіряють відповідність розмірів і контрастності. Також тестують читабельність із різних пристроїв, відстань сканування, якість друку.
  5. Аналітика. Для контролю маркетингової ефективності звертають увагу на загальну кількість сканувань, пристрої, ОС, пікові періоди залучення, геолокації, в межах яких зафіксовано максимальний рівень взаємодії з QR-кодом. Для ефективного аналізу даних також додають UTM-мітки (спеціальні позначки в посиланні, що дозволяють відстежувати джерело переходу та канал трафіку).
  6. Оцінка за даними. Для визначення ефективності слід порівняти кілька версій QR-коду за методом A/B test. Також варто дослідити вплив дизайну виконання та заклику до дії CTA на скан, клік, конверсію.

Кількість зчитувань від загального трафіку точки залежить від особливостей маркетингової кампанії.

Кейси за нішами

Розглядаючи, для чого потрібен QR-код, слід оцінити особливості його застосування у різних сферах:

  1. Роздрібна торгівля. Можна ознайомлюватися з цінниками, акційними пропозиціями, знижками.
  2. Готелі, ресторани, кафе. Меню, відгуки, програма лояльності, чатботи для онлайн-замовлень і бронювання.
  3. Масові заходи. Для видимості та ефективності QR-коди розміщують на квитках, в онлайн-формах для реєстрації, афішах, розміщених у межах коворкінгів. Можна у такій формі подати запрошення до спільноти в популярних месенджерах.
  4. Освіта. За QR-кодами можна перейти за посиланням для оплати курсів, отримання навчальних матеріалів, інтерактиву.
  5. Нерухомість. Пропонувати QR-коди клієнтам можна у рекламних проспектах і журналах. Після сканування вони отримують посилання, наприклад, на онлайн-румтур.
  6. Сервіс. За QR-кодом зручно отримувати форму для запису до майстра, прайс, актуальні знижки.
  7. Виробництво та постачання. Формування QR-коду для підпису — зручна опція для взаємодії з контрагентами. Отримати послугу можна, скориставшись перевіреними сервісами, наприклад, «Вчасно».

Читайте також: Бізнес-рішення eDilo — приклади успішних моделей співпраці та розвитку партнерства.

Серед типових помилок генерування — неправильне співвідношення контрасту та розміру. Виправити помилку можна у вибраному сервісі для генерування. В обліковому записі можливо виправити битий URL, змінити непереконливий CTA, а також додати UTM. Редагування доступне лише для динамічних QR-кодів.

Купуйте зараз – сплачуйте потім

Актуальні
запитання

Як зробити коди доступними для людей з порушеннями зору?

Слід вдосконалити контрастність і розмір, а також передбачити можливість озвучування вмісту посилання після сканування.

Що робити, якщо на точці немає інтернету у відвідувача?

За таких умов можна читати лише офлайн-QR-коди, які містять автономні дані.

Як керувати сотнями кодів у компанії (правила, власність, аудит)?

Слід скористатися технологією масових QR-кодів для бізнесу.

Як автоматично спрямовувати людей на правильну мовну версію чи платформу?

За допомогою інструментів Google Forms можна налаштувати redirect на потрібний користувачу варіант.

Яку політику зберігання даних обрати для трекінгу сканів?

Вибір залежить від типу QR-коду та його вмісту.

Назад до блогу Наступна стаття